top of page

מול טרור יודונאצי - להקים משמר אזרחי!

רצח התינוק הפלסטיני שנשרף למות בכפר דומא, בידי טרוריסטים יודונאצים, עורר גל של גינויים, לא רק מפי אלה שהזהירו שנים מהסלחנות השלטונית לטרור שמפעילים המתנחלים כלפי האוכלוסייה הפלסטינית, אלא מכל קצוות הקשת הפוליטית הציונית. בוודאי שרבים באוכלוסיה היהודית זועזעו באמת ממעשה הטרור היהודי החמור ביותר עד כה של כנופיות "תג מחיר" אך לא יתכן שנמנים עליהם אלה שמחוקקים חוקי אפרטהייד ואלה היושבים על אדמות שדודות ומנהלים מלחמה יום יומית נגד הרועים והפלחים שאדמותיהם נגזלו. בהצתת ביתם בליל ה-31.7.2015 בידי אנשי הקומנדו של המתנחלים, נשרפו גם הוריו ואחיו של התינוק ומצבם אנוש. עד היום סירבה ממשלת ישראל, יועציה המשפטיים וכנסת ישראל, להכריז על הכנופיות היהודיות המבצעות זה שנים פשעים אלימים נגד האוכלוסייה הפלסטינית, כארגוני טרור. לעומת זאת, סגרה מדינת היהודים בתי ספר, גני ילדים, אגודות צדקה ומרפאות, של האוכלוסייה הפלסטינית, תוך הגדרתם כגופים תומכי טרור, רק משום שעובדיהם נחשדו בקשר כלשהו עם ארגונים פלסטיניים.

המערכת התומכת בכנופיות הטרור היהודיות מקיפה לא רק קבוצות משיחיות מבודדות אלא רבנים, אנשי חינוך ואף רכזי בטחון בהתנחלויות המכירים חברים בכנופיות אלה ושכבה רחבה של אוהדים וחסידים השומרים על שתיקה מתוך הזדהות. גינוי מעשי הרצח מצידם, וגם מצד חברי כנסת הדוגלים בטרנספר ובאפרטהייד הם ניסיון לצבור נקודות זכות וליצור מרחק מלאכותי בינם לבין הרוצחים. צביעות זו מגיעה על לצמרת. בישיבת חירום של הקבינט הביטחוני, ביום 2.8.15, שנועד לכאורה לפעול נגד הרוצחים ושולחיהם, נמנעו ראש הממשלה ושריו להכריז על הכנופיות היודונאציות כארגוני טרור. במקום זאת נשמעו הכרזות דקלרטיביות חסרות ערך. לאור כל זאת הסיכוי לתפוס את הרוצחים ולמצות עמם את הדין הוא נמוך ביותר.

ביום ברור לכל בר בי רב כי האלמנטים הרצחניים הפועלים בשיטות של הכנופיות הנאציות ברפובליקת ווימאר, אינם "עשבים שוטים" אלא חורש עבות פורה ראש ולענה. צמיחתו של זרם זה, שהיה תמיד חלק מהתנועה הציונית בשל היסוד המשיחי שבה, החלה עם תחילת ההתנחלויות בשטחים לאחר כיבושי מלחמת 67. זרם זה הפך לשיטפון לאחר מלחמת אוקטובר, מלחמה שפילגה את האליטה הציונית לשני מחנות גדולים ומנוגדים: הזרם המשיחי הטוען שהגאולה החלה ובמעשיו יביא לביאת המלך המשיח והזרם השני הסומך על היותה של ישראל "נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה ביותר במזרח התיכון" עם הבנה שאת הגודל תקבע ארה"ב. שני הזרמים מאוחדים בפטריוטיות הישראלית שלהם, כאשר הימין הגלוי מדגיש את אופיו היהודי.

אולם השאלה האמיתית איננה איזה זרם של מדינת ההתיישבות היהודית בפלסטין ההיסטורית ישלוט בקולוניה האחרונה בעולם, אלא מה יהיה גורלה של האומה הראשונית של פלסטין, של עם הילידים. מבחינתה של הציונות ראוי לאומה זו ולשרידיה להעלם מעל פני האדמה כדי לפנות מקום למדינה יהודית אירופית בגדה המזרחית של הים התיכון. לכן אין סיכוי שהטיהור האתני העומד ביסוד מדינה זו ייעצר או ייפסק, אין סיכוי שהפלסטינים יהיו שווי זכויות בטריטוריית האפרטהייד. לפי מצב העניינים הנוכחי אין גם כול סיכוי שהצבא היהודי יגן על האוכלוסייה הפלסטינית. גם שלטון הדמה של הרשות הפלסטינית המסורסת, הממשיכה לשמור על ביטחון ישראל, אינו מסוגל להגן עליהם, אפילו לא בשטח A, וכמובן שלא באזורים כבושים אחרים.

אם כך מה ניתן לעשות? הדרך היא לארגן הגנה עצמית של אוכלוסייה הפלסטינית, הניסיון הוכיח שאין הם יכולים לסמוך לחלוטין על צבא הכיבוש, וכול אדם יסכים שזכותם לחיים קודמת לכל דבר ואף לפתרון פוליטי כלשהו. וכך מכיוון שצבא הכיבוש מסרב להגן עליהם וכנופיות המתנחלים מבצעים יום יום פוגרומים באוכלוסייה הילידית, הרי שאין לפלסטינים ברירה אלא לארגן משמר אזרחי פלסטיני בעל יכולת וסמכות סיכול בכל ישוב. רק יחידות משמר אזרחי של האוכלוסייה המדוכאת עצמה, יוכלו להגן על הישובים הפלסטינים ועל התינוקות הפלסטינים מהתקפות הטרור היהודי. כמובן שחברי המשמר האזרחי יוכלו לפעול רק בלי התערבות הצבא. במידה שהצבא יפריע לפעולות הגנה על אזרחים נוכל להגדיר את פעולתו כתמיכה בג'נוסייד אליו חותרים המתנחלים. אלי אמינוב

הבמה הדמוקרטית

المنبر الديمقراطي

اللجنة من أجل دولة علمانية ديمقراطية في كل أرض فلسطين

הוועד למען מדינה חילונית דמוקרטית בכל פלסטין

bottom of page