top of page

כתבי אישום קלילים לטרוריסטים היהודים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה ביום 15.12.2014, לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד שלושה מחבלים גזענים מארגון להב"ה, שפרצו לפני מספר שבועות לבית הספר הדו לשוני בירושלים, ערמו ספרי לימוד על רצפת אחד החדרים, שפכו חומר דליק על החדר והספרים והציתו את המקום. בנוסף לכך ריססו במקום כתובות הסתה גזעניות כגון "מוות לערבים", "כהנא צדק", "אין דו קיום עם סרטן", ו"די להתבוללות". כתב האישום מאשים את השלושה, יצחק גבאי, והאחים שלמה ונחמן טוויטו, בהצתה, התפרצות לבניין שאינו למגורים והשחתת פני מקרקעין. לא פשע שנאה, לא פעולת טרור ואפילו לא חברות בארגון טרור.

הבה נתאר לנו שבגרמניה למשל היו חברי ארגון המתנגדים לנישואי תערובת בין בני שתי קהילות מציתים בית ספר, התומך בפלורליזם ודו קיום בין הקהילות, וכותבים סיסמאות כמו מוות ליהודים, הטלר צדק, וגם כתובות נגד נישואין או קשר בין יהודים וגרמנים. אם רוצים להמשיך את הסיפור ההזוי, נתאר לנו שהתובע הכללי שם היה מתייחס לסיסמאות הנאציות כאילו הו השחתת פני מקרקעין, סוג של עבירה קלה, המתייחסת בדרך כלל לציורי גרפיטי. מישהו מהקוראים מעלה בדעתו שלא הייתה קמה זעקה בינלאומית? שאירגונים יהודים בארצות הברית לא היו תובעים מממשלתם לפעול מיד נגד ממשלת גרמניה ולהעמיד אותה במקום? אותו תובע כללי שתפקידו מקביל לזה של היועץ המשפטי אצלנו היה ממשיך לכהן? בלתי מתקבל על הדעת.

מי שכותב על קירות במקום שהציבור יכול לראותו "כהנא צדק" משול למי שכותב בגרמניה "היטלר צדק". מי שראה את מצע מפלגתו של הרב כהנא, הבחין מיד בדמיונה העצום לחוקי נירנברג. כהנא בכנסת ניסה לקדם את מצעו בהצעות חוק כמו חוק האזרחות וחילופי אוכלוסין יהודים וערבים. החוק האמור קבע כי רק בן העם היהודי יוכל להיות אזרח ישראלי ולא יהודים יחשבו ל"גר תושב" ויוטל עליהם חובות של "מסים ועבדות". הלא יהודי לא יוכל להתמנות למשרה ציבורית, ייאסר עליו לגור בירושלים והוא לא ישתתף בבחירות. מי שלא יסכים לתנאים אלה יסולק מהמדינה, גם למרות רצונו.

אני טורח להזכיר הצעות חוק של הרב כהנא משום שלדעתי רוב הקוראים לא יודעים הרבה על הנאצי היהודי ומשנתו. הצעת חוק נוספת של הרב כהנא כונתה "חוק למניעת התבוללות בין יהודים ללא-יהודים ולקדושת עם ישראל" חוק המקביל לחוק הנאצי להגנת הכבוד הגרמני והדם הגרמני. כמו תאומו בן הרייך השלישי, נקבע בהצעת החוק הנ"ל כי יוקמו חופי ים נפרדים ליהודים ולא יהודים, אסור לאזרח יהודי ותושב המדינה להינשא ללא -יהודי או לקיים יחסי אישות עם לא-יהודי. נשואי "התבוללות" שנתקיימו לפני תחולת החוק יוכרחו בני הזוג להיפרד לאלתר. כמו כן ייאסר להעסיק יהודים ולא-יהודים יחד במשרדי הממשלה.

חברי הארגון להב"ה הם ממשיכי דרכו של הרב כהנא. הם ניזונים ממצעו ומנסים להגשימו בכל דרך. אי הגדרתם כחברי ארגון טרור היא שערורייה ממדרגה ראשונה. אותו יועץ משפטי שלא הסכים להגדיר את "תג מחיר" כארגון טרור לא מוכן לעשות זאת גם כלפי התארגנויות של נאצים יהודים. לגזענים המקומיים מותר להמשיך לגדול ולהרעיל בני נוער. זה באמת אפשרי רק במדינת היהודים.. האם עלינו לחכות עד שהמתנגדים לחינוך משותף או לחיים משותפים של יהודים וערבים יתחילו לפעול כמו הטליבן הפקיסטאני נגד בתי ספר ותלמידיהם?

לפני יותר כעשור ביקש חבר הכנסת רומן ברונפמן (מרצ-הבחירה הדמוקרטית) משגרירות ארה"ב בישראל, פרטים על הארגונים היהודים שנכנסו לרשימה השחורה של אירגונים בלתי חוקיים. כעבור עשרה ימים ברונפמן קיבל מכתב מהשגריר דן קרצר, בלוויית רשימה של יותר מעשרים ארגונים יהודיים שהממשל הפדראלי הוציא אל מחוץ לחוק והחרים את נכסיהם. בין השאר הופיעו שם "תנועת כך החדשה", "כהנא צדק", "הקרן להנצחת הרב כהנא", "הליגה היהודית", "נוער כהנא", "צעירי מאיר" ו"קול יהודה". כל הארגונים האלה – בדיוק כמו להב"ה - הם ממשיכי דרכו של הרב כהנא.

בניגוד למה שקרה לחברת הכנסת חנין זועבי, הרב כהנא לא הורחק מהכנסת על ידי ועדה כלשהי בשל דברים שנשא במליאה. החוק שכביכול נחקק "נגדו" לפני מערכת בחירות נוספת כונה אמנם החוק נגד גזענות, אולם חלקו המרכזי של אותו חוק הוא הבסיס התיאורטי לחוק הלאום שהוצע בכנסת האחרונה. אותו חוק ששמו האמיתי הוא "תיקון מס.7 לחוק יסוד, הכנסת, קובע כי מפלגה שלא תכיר בישראל כמדינת העם היהודי לא תוכל להשתתף בבחירות. החוק האמור עזר להפטר מכהנא כדי להכשיר מפלגות גזעניות פחות גלויות ופחות בוטות. מאז ועד היום, הפכה הגזענות לבון טון של הקונסנזוס הישראלי. דבר היכול להסביר את הקלילות של כתבי האישום נגד הטרוריסטים היודונאצים.

אלי אמינוב

הבמה הדמוקרטית

المنبر الديمقراطي

اللجنة من أجل دولة علمانية ديمقراطية في كل أرض فلسطين

הוועד למען מדינה חילונית דמוקרטית בכל פלסטין

bottom of page