top of page

תג מחיר בחסות שלטונית

את חגיגות כ"ט בנובמבר חגגו פורעים יהודים בהצתה ובהשחתה של בית הספר הדו לשוני המצוי בירושלים, בין קטמון ו' ובית צפאפא. פעולות חבלה וטרור של כנופיות יודונאצים המכנות עצמן "תג מחיר", הפכו לשגרה בבית הספר, התומך בחיים ובשוויון של יהודים וערבים, דבר השנוא על התומכים בחוק הלאום. כנופיות "תג מחיר" הן פלוגות הסער של מקדמי החקיקה הגזענית. פעולות הטרור הללו מתבצעות באין מפריע מזה שנים ועד היום בוצעו על ידי כנופיות הפורעים האלה, מאות רבות של פגיעות בפלסטינים, הן תושבי הגדה והן אזרחי ישראל. המחבלים פגעו במטעים, הציתו מסגדים ובתים, זיהמו כנסיות והשחיתו מאות כלי רכב משני צידי קווי הפסקת האש. יתכן בהחלט שגם פלסטינים שנרצחו בשנים אלה שלא על ידי חיילים, מצאו את מותם מידי מחבלים אלה, אלא שבמקרים שבהם הפיגוע הסתיים בהרג הם נמנעו מלהשאיר כתובת מזהה.

הכנופיות הללו אינן פועלות בחלל ריק. הן זוכות לגיבוי הן של חלקים מאוכלוסיות המתנחלים והן של חלק מבעלי התפקידים הביטחוניים ומשרתי כוחות אכיפת החוק השייכים לאותה אוכלוסייה. עם העלייה בתכיפות ובכמות הפיגועים עלו ונשמעו דרישות להכריז על מבצעי "תג מחיר" כחברי ארגון טרור ולהתנהג אליהם בהתאם. היועץ המשפטי לממשלה האמון לכאורה על שלטון החוק, המליץ לממשלת הימין הגזעני לא לעשות זאת. הוא קיבל את טענת ראש הממשלה שקבע: הגדרתם כארגון טרור "תהיה טעות העלולה לגרום נזק תדמיתי לישראל בקהילה הבינלאומית, תגביר את הדה לגיטימציה שלה, ותעודד גורמים בעולם להשוות בין פעולות "תג מחיר" ופעולות החמאס והג'יהאד האסלאמי". קונספציה זו היא ביטוי טבעי של רעיון ה"מדינה היהודית" העומד בסתירה גמורה לרעיון המדינה החילונית דמוקרטית.

כתוצאה מעמדה זו הרי שטרוריסט נחשב בישראל לא מי שרוצח עשרות מתפללים במסגד אלא רק מי שרוצח יהודים בבית כנסת. מסתבר כי במדינת היהודים, נקבע על ידי יועץ משפטי שהפך בינתיים לשופט עליון כי טרוריסט הוא אדם החבר בגוף הרוצה לפגוע רק במדינה היהודית. וכך כאשר נאצים יהודים מציתים בית ספר הדוגל בשוויון בין יהודים וערבים, הם מהווים בפועל, את שליחיה של הממשלה המקדמת את חוק הלאום, הבנוי על אותה מתודה שעמדה מאחורי חוקי הגזע בגרמניה הנאצית. הם מוכיחים זאת בכתובות הנאצה שהשאירו מאחוריהם: "נגד סרטן והדו קיום", "נגד נישואי תערובת" ו"ערבים החוצה". ביקורי התנחומים של נציגי ממשלת ישראל שהגיעו לבית הספר לביקור תנחומים, היו מחזה מובהק של צביעות שלטונית. בעודם תומכים במדינת הגזע היהודית, הם מגנים את אלה המוציאים לפועל את המסקנות הנובעות מכך.

אלי אמינוב

הבמה הדמוקרטית

المنبر الديمقراطي

اللجنة من أجل دولة علمانية ديمقراطية في كل أرض فلسطين

הוועד למען מדינה חילונית דמוקרטית בכל פלסטין

bottom of page