top of page

טרנספר של צברים
הוועד למען מדינה חילונית דמוקרטית / אוקטובר 2002

בתחילת ספטמבר 2002, הוקמה משטרת טרנספר, יחידה משטרתית מיוחדת בעלת מערך פיקוד נפרד של למעלה מחמישים קצינים ומאות שוטרים המכונה "משטרת ההגירה". גוף זה אמור להוציא לפועל את החלטת הממשלה על גירוש 50,000 עובדים זרים בשנה הנוכחית. מפכ"ל המשטרה אהרונישקי הצהיר כי הפרוייקט ינוהל כמבצע צבאי. התוכנית היא לצוד את האנשים, לרכזם במכלאות מתאימות ואז לגרשם. הסיבות האמיתיות לגירוש המתוכנן הן שלוש: סילוק עובדים שמשרדי כח אדם וסוחרי עבדים אחרים אינם מרוויחים עליהם יותר והחלפתם ביבוא עבדים טרי ורווחי, אימון כוח משטרתי בשיטות ודרכים לביצוע טרנספר והשלישי סילוק אלפי ילדים שנולדו בארץ. ילדים ששפת הדיבור שלהם היא עברית, תרבותם ישראלית ועולמם נטוע בשולי הערים הישראליות.


ציד האדם בחוצות ישראל כבר החל ובכל שבוע מסולקים מישראל מאות אנשים וביניהם ילדים ישראלים. גירוש אנשים ממולדתם הנו מעשה נבלה בלתי אנושי וגירוש ילדים על אחת כמה וכמה. מאמציו של שר הפנים לטהר את החברה הישראלית מכל הלא יהודים, שמצא את ביטויו בתכנית לשלילת אזרחותם של מי שלדעתו אינם נאמנים למדינה בתנאי כמובן שאינם יהודים, היא ביטוי מובהק של גזענות. גם ההפסקה השרירותית של איחוד משפחות נופלת תחת כותרת זו. התקדים היחידי שניתן למצוא למדיניות זו היא בפעילותו של שר הפנים של הרייך השלישי, ששלל ומנע אזרחות ממי שלא נחשב לארי טהור בגרמניה של שנות השלושים. גם שם היה הפחד מערבוב דם "זר" בדם מקומי המניע לגירוש.


גירוש העובדים הזרים הוותיקים יעלה למדינה 200 מליון דולר והבאת 100 אלף עובדים חדשים כפי שתוכנן יכניס לכיסי המתווכים כמיליארד דולר. כך מסבסדת ישראל את סוחרי העבדים החדשים וגם שומרת על טוהר הגזע.  


מדינה העוסקת בטיהור אתני היא מדינת אפרטהייד. מדינה המפעילה כוח שרירותי להגשמת מדיניות אפרטהייד מאבדת את הבסיס המוסרי לקיומה. מדינה כזאת יש להקיא ממשפחת האומות, להחרימה ולהמנע מכל קשר עמה כל עוד נמשכת מדיניות זו. יש לדרוש שלכל אדם שנולד במדינה זו תוענק אוטומטית אזרחות. איו בכל טענה על מוצא, צבע או דת למנוע זכות טבעית זו.


לו היה בארץ איגוד מקצועי הראוי לשמו, הוא היה מגן לא רק על ילדי העובדים הזרים אלא אף על העובדים המיובאים כולם. רק הגנת האיגוד המקצועי על זכויות כל העובדים ועל תנאי העסקתם, תוכל לשמור על זכיות העובדים הישראלים ותמנע פגיעה בשכרם. ההסתדרות אינה מוכנה לעשות זאת משום שהיא דואגת לרווחי המעבידים.   

      
מדיניות ההסתדרות היא הגורם לאדישות ציבורית לגורל ילדים אלה ולהקמת משטרת הטרנספר. מדיניות זו תחזק את אווירת הטרנספר ותביא להגשמתו. בשלב ראשון יהיו המסולקים ילדי עבדים מודרניים שיובאו לכאן ככוח עבודה זול, ובשלב שני הפלסטינים שכולם נולדו בארץ זו שעל כולה שלטת בעצם מדינת ישראל. בשלב שלישי יסולקו מכאן כל אותם אנשים שאמם לא הייתה יהודיה ובקיצור, כל מי שלא ימצא חן בעיני השלטון האתני דתי. ממשלת בעלי ההון תוכל להמשיך ולסבסד את חברות יבוא העבדים ואת הכסף לכך יגזלו מכלל העובדים.

הבמה הדמוקרטית

المنبر الديمقراطي

اللجنة من أجل دولة علمانية ديمقراطية في كل أرض فلسطين

הוועד למען מדינה חילונית דמוקרטית בכל פלסטין

bottom of page